Duolingo English Test の全19種類の問題を徹底解説(練習問題・解答付き)

Duolingo English Test (DET)は、TOEFLやIELTSなどとは違ったユニークな問題が出題されるため、問題に慣れることがとても重要になってきます。

そこで、今回はDuolingo English Testで出題される14の問題形式、全19種類を練習問題も提示して解説していきます。

また今回提示する練習問題・解答は、弊社で作成したDuolingo English Test対策アプリ「DET Bridge」の問題から抜粋したものです。

Duolingo English Test対策のおすすめはこちら

Duolingo English Testはどんな問題が出る?

Duolingo English Testは以下のように、14個の問題形式、全19種類の問題が出題されます。

  1. Read and Select(単語を見て実在する単語か実在しない単語か選ぶ問題)
  2. Fill in the Blanks(単語穴埋め問題)
  3. Read and Complete(穴埋め問題)
  4. Read Aloud(音読問題)
  5. Listen and Type(聞き取り問題)
  6. Interactive Reading(複合読解問題)
    • Complete the Sentences(単語の穴埋め問題)
    • Complete the Passage(抜けている文章を選ぶ問題)
    • Highlight the Answer(質問の答えを文章内から選ぶ問題)
    • Identify the Idea(読解問題)
    • Title the Passage(適切な文章のタイトルを選ぶ問題)
  7. Interactive listening(リスニングとライティングの複合問題)
    • Listen and Respond(リスニング問題)
    • Summarize the Conversation(リスニング内容の要約問題)
  8. Write About the Photo(写真を見て文章で描写問題)
  9. Interactive Writing(複合筆記問題)
  10. Listen, Then Speak(問題を聞いた後、口頭で解答問題)
  11. Speak About the Photo(写真を見て口頭で描写問題)
  12. Read, Then Speak(問題を読んだ後、口頭で解答問題)
  13. Writing Sample(質問に対して記述回答する問題)
  14. Speaking Sample(質問に対して話して回答する問題)

19種類の問題が60分という試験時間で出題されます。

DETはTOEFL・IELTSなどの試験と比較して問題時間が短いので、より問題の傾向をつかんで受験することが重要です。

例えば、Listen and Typeという3回音声を聞いてタイピングする問題は、問題が表示された瞬間に問題音声が始まるので、問題を知らないと貴重な1回の音声を無駄にすることになりかねません。

これから1つずつ問題を解説するので、知らない問題がないようにしてください!

Read and Select(単語を見て実在するか実在しないか選ぶ問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • 画面に現れた単語が「実在する単語か」・「実在しない単語か」を選択する問題
  • 制限時間:1問5秒
  • 問題が現れると同時にタイマーのカウントが始まる
  • 出題される問題数:15〜18問
  • 表示される単語は、動詞、形容詞、副詞の変化系は全て正解として選択する
  • 測定されるサブスコアは「Literacy」と「Comprehension」

講師から一言

試験を受けてみるとわかりますが、ありそうでない単語が出てきてとても悩みます...!

5秒しかないので、ないと思ったら自分を信じて「No」を選びましょう!

練習問題にチャレンジ!

ここからはDET Bridgeの実際の画面を表示するので、「単語が実在する単語か」・「実在しない単語」か考えてみてください。

①church

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Read and Select

 

②slib

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Read and Select

 

③profit

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Read and Select

④vrix

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Read and Select

 

⑤lawyer

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Read and Select

 

解答

  1. church:◯ (名詞)教会、教会堂
  2. slib:X
  3. profit:◯(名詞/動詞)利益、儲け;利益を得る、儲ける
  4. vrix:X
  5. lawyer:◯(名詞)弁護士

下記からDET Bridgeの無料練習問題が解けます。

講師から一言

判断に迷う場合は、実在しない単語を選ぶ方がいいです!

5秒しか回答時間がないので、迷ってる時間はありません。

Fill in the Blanks(単語穴埋め問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • 画面に表示された英文に空欄を含む単語があり、その空欄の文字を入力する形式の問題
  • 空欄のある単語は、初めの数文字が表示されている
  • 1問あたりの解答時間:20秒
  • 問題が現れると同時にタイマーのカウントが始まる
  • 問題数は6〜9問
  • 測定されるサブスコアは「Literacy」と「Comprehension」
  • ・答えの単語は、内容語、機能語
  • 内容後:一般動詞(has,have)、名詞(House,Car)、形容詞(many,such)、副詞(so,also)など
  • 機能後:be動詞(is,was)、冠詞(the,an)、前置詞(by,for)など

講師から一言

Fill in the Blanksでは、ただ単語を知っているかどうかではなく、文脈におけるその単語の使い方を知っているかどうかが評価されます。

出題される単語は、動詞、形容詞、副詞の変化系は、全て正解になりえるので、文脈や文法を読み取って適切な単語を入れましょう!

実際に練習問題を解いていきましょう!

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Fill in the Blanks

空欄を埋めて単語を完成させてください

On this math exam, you will be allowed to [u][ ][ ] a calculator for the first ten questions only.

解答

On this math exam, you will be allowed to [u][s][e] a calculator for the first ten questions only.

下記からDET Bridgeの無料練習問題が解けます。

講師から一言

Fill in the Blanksは減点方式ではないので、とにかく解答欄を埋めてください!

三単現の-sや過去形-edなどを含む単語も答えになりえるので、文脈も確認しつつ、自分の語彙の引き出しを開けまくって考えてください!

Read and Complete(穴埋め問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • 画面に表示されたパッセージに空欄を含む単語があり、その空欄に適切な単語の文字を入力する形式の問題
  • 空欄のある単語は、初めの数文字が表示されている
  • 1問あたりの解答時間:3分
  • 問題が現れると同時にタイマーのカウントが始まる
  • 出題頻度:1回のテストにつき4〜6問
  • パッセージ単語:40〜100語(平均70〜80語)
  • 空欄のある単語数:1問につき8〜20語(平均約15語)
  • 測定されるサブスコアは「Literacy」と「Comprehension」
  • 答えの90%は基本的な単語
  • ・答えの単語は、内容語、機能語
  • 内容語:一般動詞(has,have)、名詞(House,Car)、形容詞(many,such)、副詞(so,also)など
  • 機能語:be動詞(is,was)、冠詞(the,an)、前置詞(by,for)など

練習問題にチャレンジ!

空欄を埋めて文を完成させてください

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Read and Complete Lesson17

空欄を埋めて文を完成させてください

The Olympic Games is an important international event featuring summer and winter sports. Summer Olympic Games a□□ Winter Olympic Games are he□□ every four years. Originally, the anc□□□□ Olympic Games we□□ held in Ancient Greece at Olympia. The fi□□□ games were i□ 776 BC. They were held ev□□□ four years un□□□ the 6th cen□□□□ AD. The first “modern” Olympics happened in 1896 in Athens, Greece.

解答

The Olympic Games is an important international event featuring summer and winter sports. Summer Olympic Games and Winter Olympic Games are held every four years. Originally, the ancient Olympic Games were held in Ancient Greece at Olympia. The first games were in 776 BC. They were held every four years until the 6th century AD. The first “modern” Olympics happened in 1896 in Athens, Greece.

オリンピックは、夏と冬のスポーツをフィーチャーした重要な国際イベントである。夏季オリンピックと冬季オリンピックは4年ごとに開催される。もともと古代オリンピックは、古代ギリシャのオリンピアで開催されていた。最初の大会は紀元前776年。紀元6世紀まで4年ごとに開催された。最初の「近代」オリンピックは、1896年にギリシャのアテネで開催された。

[解答一覧]

  • and
  • held
  • ancient
  • were
  • first
  • in
  • every
  • until
  • century

講師から一言

この問題もFill in the Blanks同様に、とにかく埋めてください!

あとbe動詞などは意外と予想してなかったりするので注意してね!

Read Aloud(音読問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • 画面に表示された英文(1文)を音読する問題
  • 1問あたりの解答時間は20秒
  • 問題が現れると同時にタイマーのカウントが始まる
  • 1回のテストで4〜6問出題
  • 録音可能回数1回
  • 測定されるサブスコアは「Comprehension」と「Conversation」

練習問題にチャレンジ!

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Read Aloud Lesson1

英文を音読してください

Some of the methods used for the development of the field are derived from safety engineering.

解答

【日本語訳】

Record yourself saying the statement below.

以下の文を話して録音してください。

Some of the methods used for the development of the field are derived from safety engineering.

この分野の開発に用いられる手法の一部は安全工学から派生したものです。

講師から一言

内容語は強く!機能語は弱く。発声の強弱を意識しよう!

Listen and Type(聞き取り問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • ディクテーション問題。再生される英語の音声を聞いてタイピングする問題
  • 1問あたりの解答時間:1分
  • 問題が現れると同時にタイマーのカウントが始まる
  • 1回のテストにつき4〜6問出題
  • 音声再生可能回数:3回
  • 測定されるサブスコアは「Comprehension」と「Conversation」

練習問題にチャレンジ!

英文を聞いて書き取りしてください

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Listen and Type Lesson1

【練習問題音声はこちら】

解答

You should be careful when using the internet.

インターネットを利用する際には注意が必要だ。

下記からDET Bridgeの無料練習問題が解けます。

講師から一言

音声は3回流せるので、1回で完璧に答えようとしないこと!

​​文章の始めは大文字で書く!文末のピリオドをつける!など基本的なところも注意して入力してください!

Interactive Reading(複合読解問題)

Interactive Readingは、5種類の問題で構成されています。

  • Complete the Sentences
  • Complete the Passage
  • Highlight the Answer
  • Identify the Idea
  • Title the Passage

DET Bridge
講師

より問題の形式を理解してもらえるよう、初めに5種類の問題の概要をご説明します。

しっかり理解してから練習問題にチャレンジしてみましょう!

【問題説明】

  • 表示される英文を読んで、上記5形式の問題、合計6問に解答する
  • 解答方法は、「選択肢を選ぶ」、「質問の解答に該当する箇所をハイライトする」の2タイプがある
  • パッセージは物語形式や学術関連、ニュースなどが取り上げられる
  • 制限時間7〜8分(6問)
  • 回答を終えないと次の質問に進めない(質問の先読み不可)
  • 1度NEXTボタンを押すと前の問題に戻ることはできない

それでは1個ずつ解説していきます!

Complete the Sentences(単語の穴埋め問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • Interactive Readingの最初の問題
  • 英文の空欄に入る最も適切な単語を、選択肢の中から選ぶ問題
  • 時間配分:1分30秒くらい
  • すべて回答するまで「NEXT」ボタンはクリックできない
  • この英文は残り4形式の問題にも使用される
  • 英文の内容を把握しておく
  • 測定されるサブスコアは「Literacy」と「Comprehension」

講師から一言

Interactive Readingのパッセージ内容は6問同じ内容です!

後半にパッセージのタイトルを問われる問題もあるので、最初の問題から内容を把握しておくようにしましょう!

Complete the Passage(抜けている文章を選ぶ問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • Complete the Sentencesの英文の続きが表示される
  • パッセージの空欄に入る最も適切なセンテンスを選択肢の中から選ぶ(パッセージの前半と後半の間に入る英文はどれか選択しましょう)
  • Complete the Passageの問題文は、先ほどのComplete the Sentencesの正解の単語が埋まった状態の英文と、その後半部分にあたる英文が表示される
  • 時間配分:2分くらい
  • 測定されるサブスコアは「Literacy」と「Comprehension」
引用:Duolingo English Test

DET Bridge
講師

Highlight the Answer(質問の答えを文章内から選ぶ問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • 表示される質問に対し、パッセージ中の該当部分をハイライトして解答する(※)
  • この問題形式は2問出題される
  • 時間配分:2問を2分
  • Complete the Passageの正解が埋まった状態のパッセージが表示される
  • 測定されるサブスコアは「Literacy」と「Comprehension」
引用:Duolingo English Test

※補足

英文をドラッグして範囲指定すると、自動的に回答ボックスにその部分が入力されます。

クリックしてドラッグしなおせば、選択範囲を変えることができます。

答えの部分だけドラッグする必要があり、無駄な部分を選択したり、必要な部分がドラッグされてないとスコアが下がるので注意してください。

Identify the Idea(読解問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • パッセージ全体、または一部の趣旨を表す最も適切なセンテンスを選択肢から選ぶ問題
  • 時間配分:1分
  • 測定されるサブスコアは「Literacy」と「Comprehension」

DET Bridge
講師

ちなみに、上の画像の問題例の解答は、

Identify the Idea問題例の解答

ジョンは家のコンセントの一つを配線し直しているときにヒューズを飛ばしてしまいました。

です!ご参考まで!

Title the Passage(適切な文章のタイトルを選ぶ問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • パッセージのタイトルとして最も適切なものを選択肢の中から選ぶ問題
  • 時間配分:30秒
  • 測定されるサブスコアは「Literacy」と「Comprehension」

講師から一言

この問題もパッセージの内容は先ほどのIdentify the Ideaと同じなので、内容理解ができていれば難しくはないはず!

内容理解ができていなければ、わかる単語から内容を予想して回答しよう!

Interactive Readingの問題は理解できましたか?

慣れるまでは戸惑うこともあるかもしれないですが、何度も練習して慣れていきましょう!

では、次にDET Bridgeの類似問題に挑戦してみましょう!

練習問題にチャレンジ!

Complete the Sentences(単語の穴埋め問題)

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Reading Lesson1

最も適切な単語を選択肢から選んでください

Jasmine had (1) as a (2) tutor throughout college and really enjoyed (3). She loved seeing math come alive for her students; she also (4) working with younger people and (5) them figure out how (6) could do more with math.

【選択肢】

(1)

  • finished
  • worked
  • left
  • him

(2)

  • dream
  • physics
  • psychology
  • math
  • side

(3)

  • myself
  • writing
  • school
  • it
  • running

(4)

  • found
  • helped
  • needed
  • loved

(5)

  • starting
  • helping
  • doing
  • with
  • teaching

(6)

  • it
  • humans
  • they
  • women

Complete the Passage(抜けている文章を選ぶ問題)

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Reading Lesson1

[?]に入る最も適切なセンテンスを選択肢から選んでください

Jasmine had worked as a math tutor throughout college and really enjoyed it. She loved seeing math come alive for her students; she also loved working with younger people and helping them figure out how they could do more with math.

[?]

One day, she saw an ad for a work-at-home math tutor. Jasmine was excited, since she had no plans after graduation. She applied for the job and soon got a call back. The woman who ran the company wanted to interview her in person, so Jasmine decided to go. Hessa, who ran the company, liked how focused and motivated Jasmine seemed. After they talked about the math she would need to help her students with, they accepted her as a tutor and gave her a schedule for her first set of students.

【選択肢】

  1. Jasmine is happy with how things are going at her new job.
  2. Now that she had graduated, she was looking for a job.
  3. Jasmine had a math problem she wanted to solve.
  4. She went to her computer and began searching for information.

Highlight the Answer①(質問の答えを文章内から選ぶ問題)

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Reading Lesson1

What did Jasmine like about working as a math tutor?

Jasmine had worked as a math tutor throughout college and really enjoyed it. She loved seeing math come alive for her students; she also loved working with younger people and helping them figure out how they could do more with math. Now that she had graduated, she was looking for a job. One day, she saw an ad for a work-at-home math tutor. Jasmine was excited, since she had no plans after graduation. She applied for the job and soon got a call back. The woman who ran the company wanted to interview her in person, so Jasmine decided to go. Hessa, who ran the company, liked how focused and motivated Jasmine seemed. After they talked about the math she would need to help her students with, they accepted her as a tutor and gave her a schedule for her first set of students.

Highlight the Answer②(質問の答えを文章内から選ぶ問題)

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Reading Lesson1

What did Jasmine's new employer find attractive about Jasmine as a candidate for a work-at-home math tutor?

Jasmine had worked as a math tutor throughout college and really enjoyed it. She loved seeing math come alive for her students; she also loved working with younger people and helping them figure out how they could do more with math. Now that she had graduated, she was looking for a job. One day, she saw an ad for a work-at-home math tutor. Jasmine was excited, since she had no plans after graduation. She applied for the job and soon got a call back. The woman who ran the company wanted to interview her in person, so Jasmine decided to go. Hessa, who ran the company, liked how focused and motivated Jasmine seemed. After they talked about the math she would need to help her students with, they accepted her as a tutor and gave her a schedule for her first set of students.

Identify the Idea(読解問題)

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Reading Lesson1

Select the idea that is expressed in the passage.

Jasmine had worked as a math tutor throughout college and really enjoyed it. She loved seeing math come alive for her students; she also loved working with younger people and helping them figure out how they could do more with math. Now that she had graduated, she was looking for a job. One day, she saw an ad for a work-at-home math tutor. Jasmine was excited, since she had no plans after graduation. She applied for the job and soon got a call back. The woman who ran the company wanted to interview her in person, so Jasmine decided to go. Hessa, who ran the company, liked how focused and motivated Jasmine seemed. After they talked about the math she would need to help her students with, they accepted her as a tutor and gave her a schedule for her first set of students.

【選択肢】

  1. The CEO had never felt so great in her life as when she hired Jasmine to be her office assistant.
  2. Jasmine has had experience babysitting children younger than four years old, so she thinks she will be a good tutor.
  3. Jasmine had always enjoyed math and tutoring, so she was excited to find a job as a work-at-home math tutor.
  4. Jasmine's new job is perfect for her because it pays well and has lots of opportunities to learn.

Title the Passage(適切な文章のタイトルを選ぶ問題)

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Reading Lesson1

Select the best title for the passage.

Jasmine had worked as a math tutor throughout college and really enjoyed it. She loved seeing math come alive for her students; she also loved working with younger people and helping them figure out how they could do more with math. Now that she had graduated, she was looking for a job. One day, she saw an ad for a work-at-home math tutor. Jasmine was excited, since she had no plans after graduation. She applied for the job and soon got a call back. The woman who ran the company wanted to interview her in person, so Jasmine decided to go. Hessa, who ran the company, liked how focused and motivated Jasmine seemed. After they talked about the math she would need to help her students with, they accepted her as a tutor and gave her a schedule for her first set of students.

【選択肢】

  1. Did Jasmine Lose Her Keys?
  2. Jasmine's Math Book
  3. The Teacher's Assistant
  4. Jasmine's Career as a Math Tutor

Interactive Reading 練習問題の解答

Complete the Sentences解答

最も適切な単語を選択肢から選んでください

Jasmine had (1)worked as a (2)math tutor throughout college and really enjoyed (3)it. She loved seeing math come alive for her students; she also (4)loved working with younger people and (5)helping them figure out how (6)they could do more with math.

【解答】

(1)worked (2)math (3)it (4)loved (5)helping (6)they

Complete the Passage解答

[?]に入る最も適切なセンテンスを選択肢から選んでください

Jasmine had worked as a math tutor throughout college and really enjoyed it. She loved seeing math come alive for her students; she also loved working with younger people and helping them figure out how they could do more with math.

One day, she saw an ad for a work-at-home math tutor. Jasmine was excited, since she had no plans after graduation. She applied for the job and soon got a call back. The woman who ran the company wanted to interview her in person, so Jasmine decided to go. Hessa, who ran the company, liked how focused and motivated Jasmine seemed. After they talked about the math she would need to help her students with, they accepted her as a tutor and gave her a schedule for her first set of students.

【解答】

2.Now that she had graduated, she was looking for a job.


彼女は卒業したので、仕事を探していました。

Highlight the Answer①解答

What did Jasmine like about working as a math tutor?

ジャスミンは、数学の家庭教師として働いてみてどうでしたか?

Jasmine had worked as a math tutor throughout college and really enjoyed it. She loved seeing math come alive for her students; she also loved working with younger people and helping them figure out how they could do more with math. Now that she had graduated, she was looking for a job. One day, she saw an ad for a work-at-home math tutor. Jasmine was excited, since she had no plans after graduation. She applied for the job and soon got a call back. The woman who ran the company wanted to interview her in person, so Jasmine decided to go. Hessa, who ran the company, liked how focused and motivated Jasmine seemed. After they talked about the math she would need to help her students with, they accepted her as a tutor and gave her a schedule for her first set of students.

【解答】

She loved seeing math come alive for her students; she also loved working with younger people and helping them figure out how they could do more with math.

数学が生徒にとって生き生きとしたものになるのを見るのが好きだった。また、若い人たちと一緒に働き、彼らが数学でより多くのことができるようになる方法を見出す手助けをするのも好きだった。

Highlight the Answer②解答

What did Jasmine's new employer find attractive about Jasmine as a candidate for a work-at-home math tutor?

ジャスミンの新しい雇用主は、在宅勤務の数学家庭教師候補としてのジャスミンのどこに魅力を感じたのだろうか?

Jasmine had worked as a math tutor throughout college and really enjoyed it. She loved seeing math come alive for her students; she also loved working with younger people and helping them figure out how they could do more with math. Now that she had graduated, she was looking for a job. One day, she saw an ad for a work-at-home math tutor. Jasmine was excited, since she had no plans after graduation. She applied for the job and soon got a call back. The woman who ran the company wanted to interview her in person, so Jasmine decided to go. Hessa, who ran the company, liked how focused and motivated Jasmine seemed. After they talked about the math she would need to help her students with, they accepted her as a tutor and gave her a schedule for her first set of students.

【解答】

Hessa, who ran the company, liked how focused and motivated Jasmine seemed. 

会社を経営するヘッサは、ジャスミンの集中力とやる気を気に入った。

Identify the Idea解答

Select the idea that is expressed in the passage.

Jasmine had worked as a math tutor throughout college and really enjoyed it. She loved seeing math come alive for her students; she also loved working with younger people and helping them figure out how they could do more with math. Now that she had graduated, she was looking for a job. One day, she saw an ad for a work-at-home math tutor. Jasmine was excited, since she had no plans after graduation. She applied for the job and soon got a call back. The woman who ran the company wanted to interview her in person, so Jasmine decided to go. Hessa, who ran the company, liked how focused and motivated Jasmine seemed. After they talked about the math she would need to help her students with, they accepted her as a tutor and gave her a schedule for her first set of students.

【選択肢】

3. Jasmine had always enjoyed math and tutoring, so she was excited to find a job as a work-at-home math tutor.

ジャスミンはいつも数学と家庭教師が好きだったので、在宅の数学家庭教師の仕事を見つけたときはわくわくした。

Title the Passage

Select the best title for the passage.

Jasmine had worked as a math tutor throughout college and really enjoyed it. She loved seeing math come alive for her students; she also loved working with younger people and helping them figure out how they could do more with math. Now that she had graduated, she was looking for a job. One day, she saw an ad for a work-at-home math tutor. Jasmine was excited, since she had no plans after graduation. She applied for the job and soon got a call back. The woman who ran the company wanted to interview her in person, so Jasmine decided to go. Hessa, who ran the company, liked how focused and motivated Jasmine seemed. After they talked about the math she would need to help her students with, they accepted her as a tutor and gave her a schedule for her first set of students.

【解答】

4. Jasmine's Career as a Math Tutor

数学の家庭教師としてのジャスミンのキャリア

DET Bridge
講師

Jasmine had worked as a math tutor throughout college and really enjoyed it. She loved seeing math come alive for her students; she also loved working with younger people and helping them figure out how they could do more with math. Now that she had graduated, she was looking for a job. One day, she saw an ad for a work-at-home math tutor. Jasmine was excited, since she had no plans after graduation. She applied for the job and soon got a call back. The woman who ran the company wanted to interview her in person, so Jasmine decided to go. Hessa, who ran the company, liked how focused and motivated Jasmine seemed. After they talked about the math she would need to help her students with, they accepted her as a tutor and gave her a schedule for her first set of students.

【パッセージ日本語訳】

ジャスミンは大学時代を通じて数学の家庭教師をしており、とても楽しんでいた。数学が生徒にとって生き生きとしたものになるのを見るのが好きだった。また、若い人たちと一緒に働き、彼らが数学でより多くのことができるようになる方法を見出す手助けをするのも好きだった。卒業後、彼女は仕事を探していた。ある日、彼女は在宅数学家庭教師の募集広告を目にした。ジャスミンはワクワクした。その仕事に応募すると、すぐに電話がかかってきた。会社を経営している女性が直接面接したいというので、ジャスミンは面接に行くことにした。会社を経営するヘッサは、ジャスミンの集中力とやる気を気に入った。ジャスミンが生徒に教える数学について話した後、会社はジャスミンを家庭教師として受け入れ、最初の生徒たちのスケジュールを決めた。

Interactive listening(リスニングとライティングの複合問題)

Listen and Respond

引用:Duolingo English Test

Summarize the Conversation

引用:Duolingo English Test

Interactive listeningは、Duolingo English Test公式から出ている情報は少なく、上記2種類の画像では問題の全ては把握できません...。

Interactive Readingと同様に、ほかの試験にはない形式の問題のため、しっかりとした対策をしておくことが重要です。

この問題形式では、DET Bridgeの問題を解きつつ、独自にまとめた問題説明も合わせてやっていきます。

まずは概要だけ説明します。

【問題説明】

  • 会話形式のリスニングとライティングが融合した問題
  • 問題形式はListen and RespondとSummarize the Conversationの2種類
  • 「学生と教授の会話」「2人の学生の会話」のパターンがある
  • 会話内容は「教授への質問・相談」「クラスメートへの相談」などがある
  • 受験者は、どちらも学生の立場で解答する
  • Summarize the Conversationでは、Listen and Respondで話した会話内容を要約してライティングする
  • 解答時間は「Listen and Respond」5-6問を4分間
  • 「Summarize the Conversation」1問を75秒間

練習問題と問題解説

Listen and Respond(リスニング問題)

①シナリオ把握

会話が始まる前に今回の問題シナリオが表示される

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Listening Lesson1

シナリオ

You will participate in a conversation about the scenario below.​

You are a college student. You talk with a college student friend about whether you would prefer to get a degree in physics or chemistry.​

あなたは以下のシナリオについての会話に参加します。​

あなたは大学生です。大学生の友人と、物理学と化学のどちらで学位を取りたいかについて話しています。

講師から一言

登場人物やどのような状況での会話かを把握しましょう!

今回は「自分は大学生であること」「物理学と化学のどちらで学位を取りたいか」について話すことを頭に入れて次の問題に移りましょう!

シナリオが表示された時点で4分のタイマーがカウントされます。

②会話がスタート

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Listening Lesson1

会話の始まりには2パターンあります。

  • 「自分」の発言から始まる場合
  • 「相手」の発言から始まる場合

この類似問題のシナリオは、「自分」の発言から始まるケースです。

補足

「自分」の発言から始まる場合

シナリオで読んだ内容から、表示された自分の発言を選択肢から選び、会話を開始します。

「相手」の発言から始まる場合

シナリオを確認後、相手の発言を受験者がクリックして会話が始まります。

そして、相手の発言に対しての自分の返答を選択肢から選びます。

もし選んだものが不正解の場合、次の会話が表示された時に正解の選択肢も表示されます。

注意してほしいのは、相手の音声を聞けるのは1回のみです!

聞き逃さないようにしてくださいね!

類似問題に戻ります。自分の適切な発言を選択肢して会話を始めてください。

You:【?】

【選択肢】

① I think taking math would be better for my future, what do you think?

② I've been torn between physics and chemistry lately, which do you think is better?

③ Have you ever wondered about your major?

④ What should I major in to become a teacher?

【解答】

今回のシナリオでは、物理と化学どちらを取るかについて話すことになっていたので

I've been torn between physics and chemistry lately, which do you think is better?

最近物理学と化学で迷ってるんだけど、どっちがいいと思う?​

これが正解ですね。

次に自分の発言に対する相手の返答が返ってきます。

DET Bridge
講師

会話②

相手の返答を聞いて、再度適切な返答を選択肢から選びましょう。

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Listening Lesson1

You:I've been torn between physics and chemistry lately, which do you think is better?

Friend:【音声再生:ここをクリック

You:【?】

【選択肢】

① I'm interested in physics, where I can learn big concepts like quantum mechanics, but I'm also interested in chemistry, where I can learn about molecular structure.

② I'm more interested in history these days than in physics and science.

③ I've actually been interested in math and science since I was a little kid.

④ For the past few years I have been interested in physics and science.

【解答】

I'm interested in physics, where I can learn big concepts like quantum mechanics, but I'm also interested in chemistry, where I can learn about molecular structure.

量子力学のような大きな概念を学べる物理学にも興味があるが、分子構造を学べる化学にも興味がある。

会話③

会話①②の繰り返しです。

再度相手の返答を聞いて、適切な返答を選択肢から選びましょう。

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Listening Lesson1

You:I've been torn between physics and chemistry lately, which do you think is better?

Friend:They both sound interesting, but which one interests you more?

You:I'm interested in physics, where I can learn big concepts like quantum mechanics, but I'm also interested in chemistry, where I can learn about molecular structure.

Friend:【音声再生:ここをクリック

You:【?】

【選択肢】

① That's right. Physics might be more theoretical and mathematical, but chemistry is more experimental.

② That's right. Chemistry is what many of my friends are majoring in.

③ That's right. Did you learn anything from reading?

④ That's right. I might be doing something else in the future.

【解答】

That's right. Physics might be more theoretical and mathematical, but chemistry is more experimental.

その通りだ。物理学はより理論的で数学的かもしれませんが、化学はより実験的です。

会話④

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Listening Lesson1

You:I've been torn between physics and chemistry lately, which do you think is better?

Friend:They both sound interesting, but which one interests you more?

You:I'm interested in physics, where I can learn big concepts like quantum mechanics, but I'm also interested in chemistry, where I can learn about molecular structure.

 Friend:Indeed, both are interesting fields. But I think you should choose according to what you want to do in the future.

You:That's right. Physics might be more theoretical and mathematical, but chemistry is more experimental.

Friend:【音声再生:ここをクリック

You:【?】

【選択肢】

① Whether it's pushing the boundaries of scientific knowledge or innovating in industrial applications, there's something for everyone.

② You're spot on. The beauty of pursuing degrees in physics and chemistry lies in their applicability across various sectors.

③ Absolutely, the intersection of physics and chemistry opens doors to an exciting array of career possibilities.

④ That is correct. Both are attractive in terms of expanding my career options, but I have to consider which is the best choice for me in terms of your future career goals.

【解答】

That is correct. Both are attractive in terms of expanding my career options, but I have to consider which is the best choice for me in terms of your future career goals.

その通りです。どちらもキャリアの選択肢を広げるという点では魅力的ですが、将来のキャリアの目標という点では、どちらが自分にとってベストな選択なのかを考えなければなりません。

会話⑤

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Listening Lesson1

You:I've been torn between physics and chemistry lately, which do you think is better?

Friend:They both sound interesting, but which one interests you more?

You:I'm interested in physics, where I can learn big concepts like quantum mechanics, but I'm also interested in chemistry, where I can learn about molecular structure.

 Friend:Indeed, both are interesting fields. But I think you should choose according to what you want to do in the future.

You:That's right. Physics might be more theoretical and mathematical, but chemistry is more experimental.

Friend:Yes, that's true. With a physics degree, you can have a career as a researcher or engineer, and with a chemistry degree, you can have a career in the pharma industry or the materials science industry.

You:That is correct. Both are attractive in terms of expanding my career options, but I have to consider which is the best choice for me in terms of your future career goals.

Friend:【音声再生:ここをクリック

You:【?】

【選択肢】

① I understand today's lesson, thank you for sharing it with me!

② Thanks for your valuable opinion! It was helpful.

③ Thank you for inviting me, it was a pleasure!

【解答】

Thanks for your valuable opinion! It was helpful.

貴重なご意見ありがとう!参考になりました。

以上で、Listen and Respondは終了です。

大変でしたね…!ところで、これまでの会話内容覚えていますか?

次にSummarize the Conversationという問題が出題されます。

気を抜かずに次の問題に進みましょう。

Summarize the Conversation(リスニング内容の要約問題)

  • これまでの会話の要約を書く
  • 制限時間は75秒
  • 会話の内容は確認できない
  • 測定されるサブスコアは「Literacy」と「Production」
引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Listening Lesson1

【回答例】

I asked my friend whether a degree in chemistry or physics is better.

My friend said that I should choose depending on my career goals and listed several career paths for both chemistry and physics but didn’t persuade me to lean towards one or the other.

【日本語訳】

私は友人に、化学と物理のどちらの学位が良いか尋ねました。

友人は、自分のキャリア目標によって選ぶべきだと言い、化学と物理の両方のキャリアパスをいくつか挙げてくれましたが、どちらか一方に傾くよう説得しませんでした。​

講師から一言

Summarize the Conversationは個人的には激ムズだと思っています...!

要約を考えている時点で、ある程度英語の文章化を考えておかないと書けません。

ライティングは慣れも必要なので、何度も練習しましょう!

DET Bridgeでは、Duolingo English Test全ての問題をパート別で学習できるだけでなく、ライティング問題では英文AI添削も導入しています。

あなたの英文を添削して、よりスコアアップできる表現や間違いを指摘してくれます。

ライティング力を付けたい人は下記からを詳細をご覧ください。

最後に会話の日本語訳を載せておきます。

わからない表現や単語の復習に使ってください!

Interactive listening:会話内容

【会話内容】

You: I've been torn between physics and chemistry lately, which do you think is better?​

あなた:最近物理学と化学で迷ってるんだけど、どっちがいいと思う?

Friend: They both sound interesting, but which one interests you more?​

友人:どっちも面白そうだけど、どっちが興味あるの?​

You: I'm interested in physics because I can learn big concepts like quantum mechanics. But I'm also interested in chemistry because I can study molecular structures.​

あなた:物理学に興味があるんだけど、なぜかというと量子力学のような大きな概念を学べるから。でも、分子構造を学べるから化学にも興味があるんだよ。​

Friend: Indeed, both are interesting fields. But I think you should choose according to what you want to do in the future.​

友人: 確かに、どちらも興味深い分野だね。でも、将来何をしたいかによって選んだ方がいいと思うよ。​

You: That's right. Physics might be more theoretical and mathematical, but chemistry is more experimental.​

あなた:そうだね。物理学の方が理論的で数学的かもしれないけど、化学の方が実験的だよね。​

Friend: Yes, that's true. With a physics degree, you can have a career as a researcher or engineer, and with a chemistry degree, you can have a career in the pharma industry or the materials science industry.​

友人:そうだね。物理の学位があれば、研究者やエンジニアとしてキャリアを積むことができるし、化学の学位があれば、製薬業界や材料科学業界でキャリアを積むことができる。​

You: That is correct. Both are attractive in terms of expanding your career options, but you have to consider which is the best choice for you in terms of your future career goals.​

あなた:その通りだね。どちらもキャリアの選択肢を広げるという点では魅力的だけど、将来のキャリアの目標から見て、どちらが自分にとってベストな選択かを考える必要があるね。

Friend: I agree. It is important to choose carefully according to your interests and future goals. Whichever you choose, I believe you will do your best and succeed.​

友人:そうだね。自分の興味や将来の目標に合わせて慎重に選ぶことが大切だ。どちらを選んでも、あなたはベストを尽くして成功すると思うよ。​

You: Thanks for your valuable opinion! It was helpful.

貴重な意見をありがとう!参考になったよ。

Write About the Photo(写真を見て文章で描写問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • 画面に表示された1枚の写真を英語で記述する問題
  • 1問あたりの解答時間は1分
  • 問題が現れると同時にタイマーのカウントが始まる
  • 1回のテストで3問出題
  • 写真は、人や動物、風景など様々
  • 測定されるサブスコアは「Literacy」と「Production」

練習問題にチャレンジ!

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Write About the Photo

Write a description of the image below for 1 minute.

以下の画像の説明を1分以内に書いてください。

【回答例】

The man wearing glasses is holding a black-covered book with both hands. He is sitting on the green sofa with a yellow cushion. Behind him, several pictures with frames are hung on the wall.

【日本語訳】

眼鏡をかけた男性が黒い表紙の本を両手で持っています。彼は黄色いクッションが置かれた緑色のソファに座っています。背後の壁には額縁のついた写真が何枚か掛けられています。​

下記からDET Bridgeの無料練習問題が解けます。

講師から一言

中上級のスコアを狙うなら2センテンス以上書くことを目標にしましょう。

表示された画像の内容を要約して伝える必要があるので、普段から要約の練習は必要です!

Interactive Writing(複合筆記問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • Interactive Writingの問題は、2ステップ
    • ステップ1:数センテンスで提示される質問に対して、自分の考えを5分以内に記述回答する問題がある
    • ステップ2:次に、ステップ1での解答に関連する質問が与えられ、3分以内に記述回答する
  • ステップ1のみ、質問文を20秒確認できる準備時間がある
  • ステップ2の質問文はステップ1回答中に確認することはできない
  • この問題が表示されると同時に、左上のタイマーもスタートする
  • 1回の試験で1問出題
  • 測定されるサブスコアは「Literacy」と「Production」

練習問題にチャレンジ!

【準備時間20秒】

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Writing Lesson1

ステップ①:質問に対して、自分の考えを5分以内に記述してください

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Writing Lesson1

【質問文】

Are there any buildings in your city/town that you think are particularly beautiful or important?

Describe one in detail, and explain why you think it's unique or significant. ​

【解答】

【質問文】

Are there any buildings in your city/town that you think are particularly beautiful or important?

Describe one in detail, and explain why you think it's unique or significant. ​

【日本語訳】

あなたの街や都市で、特に美しい、あるいは重要だと思う建物はありますか?

ひとつを詳しく説明し、それがユニークで重要だと思う理由を説明してください。

【回答例】

The building in my hometown that I find particularly beautiful and significant is Sendai Castle, for two primary reasons.

Firstly, it holds historical significance.

Visitors can explore the castle and learn about Masamune Date, who is the founder of the castle and ruled the entire Sendai area.

It includes the strategies he developed in various battles and how he lost his eye.

Secondly, the castle offers a stunning panoramic view of Sendai city from its location.

Visitors can admire the entire cityscape from the top of the castle. Additionally, the castle is accommodating to non-Japanese speakers, as it provides English explanations alongside historic materials.

It ensures that all visitors can appreciate and understand the castle's rich history.

For these reasons, I consider Sendai Castle to be a unique and essential landmark in my hometown.

【日本語訳】

2つの主な理由により、私の故郷で特に美しく重要だと思う建物は仙台城です。

第一に、歴史的意義があること。

仙台城の創設者であり、仙台一帯を支配した伊達政宗について学ぶことができます。

伊達政宗は仙台城を築城し、仙台一帯を支配しました。

彼がさまざまな戦いで編み出した戦略や、目を失った経緯も含まれています。

第二に、仙台城から見渡す仙台市街の見事なパノラマビューです。

お城の上から仙台の街並みを一望できます。

さらに、歴史的な資料とともに英語による解説があるため、日本語を話さない人にも配慮されています。

城を訪れるすべての人が、城の豊かな歴史を理解できるようにするためです。

このような理由から、私は仙台城を地元になくてはならないユニークなランドマークだと考えています。

ステップ②:ステップ①に関連した質問に対して、自分の考えを3分以内に記述してください

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Interactive Writing Lesson1

【質問文】

How does the architecture or design of this building represent art to you?

Include specific details that highlight why you think it has artistic elements or influence.

【解答】

【質問文】

How does the architecture or design of this building represent art to you?

Include specific details that highlight why you think it has artistic elements or influence.

【日本語訳】

この建物の建築やデザインは、あなたにとってどのように芸術を表現していますか?

芸術的要素や影響を受けていると思う理由を強調する具体的な詳細を含めてください。

【回答例】

The Sendai Castle represents art to me from two perspectives.

Firstly, the symmetrical design of the castle's exterior adds significant artistic value.

When we take a closer look, the castle has exactly the same structure on all sides and it enhances its aesthetic appeal. Additionally, the use of historical materials in the castle's construction since the Edo era, is also artistic.

This aspect allows us to experience the aesthetic sense of past generations and it makes the castle an artistic symbol.

【日本語訳】

仙台城は2つの観点から私にとって芸術の象徴です。

まず、外観のシンメトリーなデザインが芸術的価値を高めています。

よく見ると、城は四方がまったく同じ構造になっており、それが美的魅力を高めています。

さらに、江戸時代から続く城の建築に歴史的な素材が使われていることも芸術的です。

このような点からも、歴代の美意識を感じることができ、芸術的なシンボルとなっています。

下記からDET Bridgeの無料練習問題が解けます。

講師から一言

ステップ1を答えている間は、ステップ2は見れないというのが難しくしているポイントですね...!

ステップ2で書けることがなくなってしまうので、質問から離れすぎたことを書かない方がいいです。

聞かれたことを中心に記述していきましょう!

Listen, Then Speak(問題を聞いた後、口頭で解答問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • 数センテンスで音声のみで出題される問題に、話して解答する問題
  • 文章は表示されない
  • 1問当あたりの準備期間:20秒
  • 1問あたりの解答時間:1分30秒
  • 質問文の音声再生回数:3回
  • 測定されるサブスコアは「Conversation」と「Production」

練習問題にチャレンジ!

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Listen, Then Speak Lesson1

音声を聞いて話して解答してください

Speak about the topic 90 seconds.

【質問音声はこちら】

【質問の内容】

Do you prioritize saving money or enjoying life experiences and adventures?

あなたは節約を優先しますか、それとも人生経験や冒険を楽しむことを優先しますか?

【解答】

【回答例】

I want to prioritize saving money rather than enjoying life experiences and adventures, for three reasons.

Firstly, I want to save up some money for my kids and my family.

We don't know what's going to happen in the future; everything is unpredictable and uncertain.

By setting aside some money for our kids, maybe when something negative unexpectedly happens to them in the future, they can spend the money and handle the problems. Secondly, I want to save up some money for some enjoyment later in my life.

If I save a lot of money, I can spend it later in my life such as after retirement.

For example, I've been dreaming of traveling overseas with my future wife and kids after retirement, so saving up money for now means a lot to me to accomplish the goal.

Thirdly, saving a lot of money provides a sense of security and mental freedom.

If I know that I have financial stability, I can have more open and generous mindset.

These are the three reasons why I want to prioritize saving money over enjoying life experiences and adventures.

【日本語訳】

私が人生経験や冒険を楽しむよりも、お金を貯めることを優先したい理由は3つあります。

まず、子供や家族のためにお金を貯めたいからです。

私たちは将来何が起こるかわかりません。

すべてが予測不可能で不確実です。

子供たちのためにお金を貯めておくことで、将来、子供たちに不測の事態が起こったときに、そのお金を使い、問題に対処することができるかもしれません。

第二に、将来の楽しみのためにお金を貯めておきたいからです。

たくさんお金を貯めておけば、定年退職後など、人生の後半にお金を使うことができるからです。

例えば、私は定年退職後に将来の妻や子供と海外旅行に行くことを夢見ているので、今のうちにお金を貯めておくことは、その目標を達成するために大きな意味があります。

第三に、お金をたくさん貯めることは、安心感と精神的なゆとりを与えてくれるからです。

経済的に安定していることが分かっていれば、もっとオープンでおおらかな考え方ができます。

以上が、私が人生経験や冒険を楽しむことよりもお金を貯めることを優先したい3つの理由です。

講師から一言

質問が聞こえなかったとしても何かは話してください!

質問がしっかり聞こえた場合、余裕があれば何を話すのか10秒〜20秒程度、整理する時間を作りましょう!

Speak About the Photo(写真を見て口頭で描写問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • 画面に表示された1枚の写真を口頭で描写する
  • Write About the Photoのスピーキング版とも言える問題
  • 1問あたりの準備時間は20秒
  • 画像が20秒間表示された後、自動的に録音が始まる
  • 解答時間は1分
  • 1回のテストにつき1問
  • 人や動物、風景など様々な画像が出題される
  • 測定されるサブスコアは「Conversation」と「Production」

練習問題にチャレンジ!

【準備時間20秒】

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Speak About the Photo Lesson12

【問題】

画像を話して説明してください

Speak about the image below 90 seconds.

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Speak About the Photo Lesson12

【解答】

【回答例】

A small, adorable baby girl wearing a red dress is being held by her parents, who still look young and filled with joy. Her father is about to kiss her, and her mother can't help but laugh as she's extremely happy and fulfilled. The sentiment of her parents' happiness passes on to their daughter, and she also looks delighted, with a slight smile on her face.

【日本語訳】

赤いドレスを着た小さくて愛らしい女の子の赤ちゃんが、まだ若く喜びに満ち溢れた様子の両親に抱かれています。

父親は彼女にキスをしようとしており、母親は非常に幸せで満たされた表情で思わず笑っています。

両親の幸せな気持ちは娘にも伝わり、娘も嬉しそうに微笑んでいます。

講師から一言

中上級のスコアを狙うなら少なくとも30秒以上は話し続けましょう!

Read, Then Speak(問題を読んだ後、口頭で解答問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • 数センテンスで提示される質問に対して話して解答する問題
  • 1問当あたりの準備時間:20秒
  • 1問あたりの解答時間:1分30秒
  • 1回のテストにつき1問
  • 測定されるサブスコアは「Conversation」と「Production」

練習問題にチャレンジ!

【準備時間20秒】

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Read, Then Speak Lesson1

【問題】

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Read, Then Speak Lesson1

以下の質問に話して解答してください

Talk about a recent achievement or accomplishment.​

- What did you accomplish?​

- How did it make you feel​

- What steps did you take to achieve it?​

- Why was it important to you?

【解答】

【回答例】

I recently reached a milestone of completing a total of 600 hours of online English lessons. I have been dedicating 25 minutes to these lessons every day, and a total amount that I spent on this has finally reached 600 hours. When I realized that I had reached this milestone, I felt a strong sense of accomplishment. Although the number itself doesn’t have any specific significance, the fact that I have consistently worked on improving my English proficiency over the past few years made me feel proud of myself. I’ve been making efforts to schedule my lessons before starting to work, as I know that I often feel so exhausted that I can’t spend much time to do so after work. This milestone is meaningful to me because I have been passionate about the English since my junior high school days, and I have continued to pursue English learning ever since. It would not be an exaggeration to say that English has become a part of my identity, so this achievement is valuable to me.

【日本語訳】

先日、オンライン英会話レッスンの合計時間が600時間に達しました。毎日25分ずつレッスンに費やし、ついに600時間に達しました。

600時間を達成した瞬間、達成感を強く感じました。

この数字自体に特別な意味はないのですが、この数年間、一貫して英語力の向上に取り組んできたという事実が、自分自身を誇らしく感じさせてくれました。

仕事が終わってからだと、疲れがたまってなかなか時間がとれないことも多いので、仕事を始める前にレッスンをするように心がけています。​

というのも、私は中学生の頃から英語に熱中し、英語学習を続けてきたから、この節目は私にとって意義深いものです。

英語は私のアイデンティティの一部と言っても過言ではないので、この達成は私にとって貴重なものです。

以下質問文の日本語訳です!

【質問文の内容把握】

Talk about a recent achievement or accomplishment.​

最近の成果や達成について話してください。​

- What did you accomplish?​

-何を達成しましたか?​

- How did it make you feel​

-どのように感じましたか?

- What steps did you take to achieve it?​

-それを達成するためにどのようなステップを踏みましたか?​

- Why was it important to you?

-なぜそれがあなたにとって重要でしたか?

下記からDET Bridgeの無料問題が解けます。

講師から一言

質問に対して全てに答えていきましょう!

順番は気にせず、自然な流れで話せるといいです!

Writing Sample(質問に対して記述回答する問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • 数センテンスで表示される質問に対して文字を打ち込んで解答する問題。
  • 準備期間:30秒
  • 解答時間:5分
  • 1回のテストにつき1問
  • この問題の最大の特徴は、出願先団体へ書いた内容が自動的に提出されること
  • なので入学審査官に見られる可能性も意識して解答する
  • 測定されるサブスコアは「Literacy」と「Production」

練習問題にチャレンジ!

【準備時間30秒】

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Writing Sample Lesson1

【問題】

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Writing Sample Lesson1

【質問文】

Name a film that had a big impact on you. What about the film was so memorable?

What did you learn from the story? Include specific details in your answer.​

【解答】

【回答例】

A Perfect World is a film that had a significant impact on me for two reasons. Firstly, it was memorable because it depicted the relationship between a young boy and a male criminal. Both lost their fathers while they were still children, and I could relate to that to some extent. The protagonist boy lost his father in his childhood, and he always missed him. Similarly, my father was so busy with his work and rarely present when I was a child, so I could empathize with his feelings, making the story memorable for me. Additionally, the film was counterintuitive in the sense that the character Butch, a criminal, is portrayed as a good person. We often perceive criminals as dangerous and avoid getting close to them, but in this film, Butch showed kindness by defending his son against strangers who spanked him for bad behavior. What I learned from the story is that we shouldn't judge people based on their appearances or titles.

【日本語訳】

映画「パーフェクトワールド」は、二つの理由で私に重大な影響を与えました。

まず、若い少年と犯罪者の男性の関係を描いていた点において印象に残りました。

両者ともまだ子供のうちに父親を亡くしているのですが、私はその部分にある程度共感できます。

主人公の少年が子供時代に父親を亡くして常に寂しい思いをしていたのと同様に、私の父親も仕事が非常に忙しくて私が子供の頃はめったに姿を現しませんでした。

そのため彼に感情移入してしまい、この物語が印象深いものになっています。​

またこの映画は、犯罪者のブッチというキャラクターが善良な人として描かれている点において直感に反するものになっています。

私たちは大抵犯罪者を危険人物と認識して、彼らに近寄らないようにします。

しかしこの映画の中でブッチは、態度が悪いと息子を平手打ちをしてきた赤の他人から、息子をかばうという優しさを見せています。

私はこの物語から、人を見かけや肩書で判断するべきではないということを学びました。

以下質問文の日本語訳です!

【質問文の把握】

Name a film that had a big impact on you.What about the film was so memorable?

What did you learn from the story? Include specific details in your answer.​

あなたに大きな影響を与えた映画を挙げてください。その映画のどこがとても印象的でしたか?

そのストーリーから何を学びましたか?具体的な内容を含めて答えてください。​

講師から一言

準備期間30秒の間に、「自分が主張したいこと」「その理由」「例」を簡単に頭の中で整理できると文章作成に入りやすいです!

Speaking Sample(質問に対して話して回答する問題)

引用:Duolingo English Test

【問題説明】

  • 数センテンスで表示される質問に対して話して解答する問題
  • Read, Then Speakとほぼ一緒
  • Read, Then Speakとの違いは「準備期間」「解答時間」が長めに設定されていること
  • 出願先団体へ書いた内容が自動的に提出される
  • 準備時間:30秒
  • 解答時間:3分
  • 1回のテストにつき1問
  • 測定されるサブスコアは「Conversation」と「Production」

練習問題にチャレンジ!

【準備時間30秒】

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Speaking Sample Lesson1

【問題】

引用:Duolingo English Test対策「DET Bridge」:Speaking Sample Lesson1

【質問文】

How might certain foods or ingredients be understood as representative of the culture(s) they come from?

Provide support from your personal experience and/or observations to support your opinion.​

【解答】

【回答例】

For certain foods to be understood and recognized as representative of a culture, two main factors come into play.

Firstly, it has to be a staple food or have a long history of consumption within the community.

Take rice in Japan, for example. It has been a staple food in Japanese cuisine for centuries, possibly even before the Heian or Edo eras.

Its long-term presence in Japanese meals creates its cultural significance.

Secondly, it's also important for the food to gain recognition through exposure to and acceptance by people from different cultures.

When foreigners visit Japan and try dishes like sushi, which is made from rice, they may become enthusiasts and spread the word about its deliciousness when they return home.

As a result, sushi becomes popular worldwide, not just in Japan.

This process of promotion contributes to the  food being understood as a representative of the culture. In this way, for certain food to be recognized as symbol of a culture, it often requires both historical significance within the community and exposure to individuals from other backgrounds.

【日本語訳】

特定の食べ物が文化の象徴として理解・認識されるためには、二つの要素が関与します。

第一に、主食であるか、その地域社会で長い間消費されてきた必要があります。

日本の米を例に挙げます。米は、恐らく平安時代や江戸時代以前から、何世紀にもわたって日本料理の主食であり続けました。

長期間にわたって日本の食事に出現していることが、その文化的意義をつくり出しています。

第二に、異なる文化の人々の目にさらされて受け入れられることで料理が認知されることも重要です。

外国人が日本を訪れて米から作られた寿司などの料理を食べた際に、彼らは熱狂的になり帰国後にその美味しさを世界中に広めるかもしれません。

その結果、寿司は日本だけでなく世界中で人気になります。

このようなプロモーションの過程は、その食べ物がその文化を代表するものとして理解されるようになることに寄与します。

このように、ある食べ物がある文化の象徴として認識されるためには、その地域社会における歴史的意義と、他の環境で育った人々の目にさらされることの両方が必要となることが多いです。

以下質問文の日本語訳です!

【質問文の把握】

How might certain foods or ingredients be understood as representative of the culture(s) they come from?

Provide support from your personal experience and/or observations to support your opinion.​

ある特定の食べ物や食材は、それが由来する文化を代表するものとして、どのように理解されうるか?

個人的な経験や観察から、あなたの意見を裏付ける根拠を示しましょう。

講師から一言

これが最終問題!最後なのでヘトヘトだと思うんですけど、頑張って!!

対策するなら、いろんなトピックで自分の意見を英語で話せるように練習することかな。

まとめ

いかがだったでしょうか。

Duolingo English Testの19種類の問題は理解できましたか?Duolingo English TestはTOEFLやIELTSとは違った独自の問題が多いので、何回も問題を解いて慣れてくださいね。

Duolingo English Test対策アプリ、DET Bridgeでは、全19種類の問題をパート別で学習することができ、Duolingo English Test独自の問題に慣れるには最適です。

また「AI英文添削機能」もあるので、ライティング問題で苦戦している方はどんどん活用して、目標のスコアが取れるよう頑張ってください!